вторник, 28 май 2013 г.

"Това е смисъла на нашата работа – нашите клиенти да са доволни от резултатите!"


   Седмичното ни предизвикателство продължава в интервю с Александър Асенов. Той е Експерт Продажби в Бизнес информационен каталог. Александър е студент, обича да чете книги и да пътува на СТОП. Останалото оставяме той да разкаже:


   Как се чувстваш във фирмата, ти си тук от самото начало?

 Да, действително работя в Бизнес информационен каталог от създаването. Спокойно мога да кажа, че се чувствам като у дома си във фирмата- собственик  НИТЕЛ М ЕООД – човек лесно свиква с приятелското отношение от колегите, мотивиращия и улесняващ досег с ръководството и възможността и да се забавлява след работа с хората, които прекарва цял работен ден. Това е нещото, което винаги много ме е радвало – че след края на деня често и вечерта прекарваме заедно с колегите. 

 Tи си част от отдел Продажби, което хич не е лесна задача. Какво прави продажбата възможна?

Основната задача на добрия търговец е не просто да „пробута” стоката  си еднократно и после връзката с клиента да се разруши. Напротив, много по-важно е да получиш доверието от ответната страна и да има обратна връзка. Нормалното отношение, вниманието и търпението са незаменими в търговската дейност, независимо в какво точно се състои тя. Хората са безкрайно различни в своите предпочитания и нужди – ако успееш да вникнеш в тях и да разбереш какво търси клиента от твоя продукт, си завършил наполовина продажбата. А когато си убеден, че от твоята дейност има полза, нещата се случват и по-спокойно.

   Важна ли е за теб удовлетвореността на клиента?

Не просто е важна, тя е най-важното. Оставането на пазара и развитието в днешните условия на жестока конкуренция се случва само с подкрепата на доволни клиенти. Аз лично нямам желание да работя с хора, разочаровани от мен или услугата, която предлагам. Бих се чувствал крайно неприятно, защото това би означавало, че аз не съм си свършил работата. Затова и едни от най-приятните работни моменти са тези, в които получиш обратната връзка –  от клиент, който е останал доволен или е реализирал продажба в следствие на рекламата, която си направил за него. Това е смисъла на нашата работа – нашите клиенти да са доволни от резултатите!

   Как преминава един работен ден за теб?

Тъй като обичам да пия кафето си у дома, пристигам в офиса вече освежен и готов за предизвикателствата на деня. Често сам си създавам напрежение, опитвайки се да върша много неща едновременно и понякога не забелязвам кога е дошло време за обяд. В свободните минути обичам да слушам музика и да проверявам профилите си в социалните мрежи.


    Важна ли е работната среда за успешните продажби?

Приятната работна атмосфера е незаменима и липсата й често се отразява зле на всеобщата работа. Точно заради това съм много доволен от своите колеги –интелигентни, забавни и амбициозни млади хора, с които нерядко съчетаваме полезното с приятното. Няма празник, който да не споделяме заедно и това ни прави още по-близки. Често може да ни видите в по-добрите заведения и клубове J

   Стига толкова с работата. Как прекарваш свободното си време?


Най-много тача слушането на музика и четенето на книги. От известно време преоткрих и гледането на филми, които носят житейско послание и поука. С приятели често прекарваме много часове в някое приятно кафене или на по бира в Борисова градина. От около година съм част от една група, която обикаля България на стоп и вече на няколко пъти реализираме няколкодневни пътувания из страната. Незаменимо е.

вторник, 21 май 2013 г.

Facebook - важно ли е да имате фирмена страница там?



   Вече имате фирмен сайт и желаете бизнесът Ви да се развива и да достига до нови клиенти -  време e да представите Вашата дейност и в социалната мрежа Facebook.


България е втора в Европа по брой регистрирани потребители във Facebook. Българските потребители на Facebook са над 2,4 млн,  т.е. всеки четвърти човек у нас има профил там. 46 хил. българи седмично се присъединяват към Facebook. 52% от профилите са на жени и 48% на мъже. В света потребителите са над 500 милиона, а над 200 милиона влизат в профилите си и през мобилните си телефони. Всеки потребител следи средно 80 фирмени страници. 

Вече е немислимо да развивате бизнес, без да имате предвид огромния брой потенциални клиенти, които прекарват голяма част от времето си в социалната мрежа. Ако искате да влезете в обсега на тяхното внимание, правилното  решение е фирмена страница във Facebook.

Какво представлява  фирмена страница?
Фирмената страница е собствен профил на една компания, бранд, малка фирма или голяма корпорация, с който тя присъства в социалната мрежа. Чрез него фирмата представя своите продукти или услуги, уведомява своята аудитория за предстоящи събития, осъществява комуникация с клиенти и почитатели. Във Facebook вие изграждате социален профил и се утвърждавате като компания, заинтересована от мнението на своите потребители за предлаганите услуги и техните препоръки. 

Цели на фирмената страница:

Първата е да създава имидж и да прави реклама на съответната компания. Стартирането на такава страница само по себе си вече е безплатна реклама. Като начало Вашите настоящи доволни клиенти ще се радват да Ви видят в социалната мрежа и някои от тях ще споделят с приятелите си. След това колелото постепенно само ще се завърти и Вашият фирмен профил ще достигне до хилядна аудитория. Разработвайки Facebook  профила си,  ползите за бизнеса Ви ще са безспорни. Ние можем да направим това за Вас. Ако желаете консултация от нас, може да се доверите Екипа ни -  с радост ще Ви помогнем.

Втората цел на фирмената страница във Facebook е да насочва потребители към сайта Ви. С нейна помощ ще увеличите посещенията, а от там запитванията и продажбите. Трафикът, генериран от Facebook е таргетиран, тъй като посетителите на профила Ви вече са узнали с какво се занимавате и се прехвърлят на сайта Ви за повече подробности или контактна информация. Ако притежавате онлайн базиран магазин, тези хора вероятно са харесали Ваш продукт от снимките, които публикувате в профила и сега влизат в електронния Ви магазин, за да го закупят. 

Как се прави?
Фирмена страница се създава през настройките на Facebook за създаване на фирмени страници. Ако срещате трудности при изработката на такава,ние от Бизнес информационен каталог сме на Ваше разположение за каквито и да е въпроси.  

 За да присъединявате  нови фенове към профила си и да имате доверието и вниманието на тези, които вече Ви харесват, е необходима предварително подготвена стратегия, която ние можем да Ви предложим, защото вече сме я използвали сред други наши клиенти.  FACEBOOK е устроен така, че всяка реакция на потребител се отразява моментално на популярността на това, което е коментирал или споделил. 
Според статистиката всеки абонат на Фейсбук има средно по 130 приятели. Ако профилът Ви е харесан от 100 човека, които поне веднъж реагират на Ваш постинг, най-малко 13 хиляди потребителя ще получат информация за това под някаква форма. Получава се верижна реакция, от която в крайна сметка печелите Вие. 

Вашата фирмена страница във Facebook скоро ще започне да привлича хора или други компании със същата сфера на дейност благодарение на предимството на социалната мрежа да оформя групи с еднакви интереси. С времето тези групи ще нарастват и ще се превърнат в малко общество, което ще обменя информация, снимки, новости, контакти. Ще имате свои почитатели, ще получавате въпроси или препоръки директно от клиенти и партньори, ще участвате или предизвиквате дискусии, ще организирате промоции или други активности за приобщаване на потребители. 

Ползите за бизнеса Ви: 
- . Придобивате нов канал за достъп към фирмения Ви сайт. Това, в което инвестирате е добрата стратегия за развитието на страницата и е полезно за  Вашият бизнес.

- Страницата във Facebook увеличава популярността на фирмата Ви, обособява почитатели на компанията, които споделят информация за нея на свои приятели и така отново я рекламират. Получавате неограничено поле за изява пред своите клиенти. 

- Възможно е при търсене в Google, търсачката първо да покаже FACEBOOK  страницата Ви, тъй като социалната мрежа има много добър рейтинг. Това индиректно ще се отрази на позиционирането на уеб сайта Ви в търсачката. 

Без значение дали сте малка фирма или корпорация, присъствието Ви във FACEBOOK е абсолютно задължително. Всъщност има голяма вероятност Ваши клиенти или познати вече да са Ви потърсили там. Отсъствието Ви от социалната мрежа може да донесе много вреди на Вашият бизнес имидж. 
Бъдете креативни, това се отразява както на Вас, така и на бизнеса Ви.

четвъртък, 16 май 2013 г.

"Мисля, че е много важно да познаваш в детайли всеки аспект на това с което се занимаваш" - едно интервю с Николай Карабойчев - управител на фирма НИТЕЛ М ЕООД



Тази седмица с радост Ви представяме Николай Карабойчев -  управител на Бизнес Информационен каталог. Той е млад, амбициозен и от скоро семеен. Обича пътуванията и спорта.
Задаваме му няколко въпроса, за да ни разкаже за себе си и идеите,които има:


Трудно ли се ръководи успешен бизнес в днешно време? 

В днешно време не е толкова трудно воденето на успешен бизнес а по-скоро дългосрочното планиране на бизнеса което е една много важна част от целия процес. Така е поради несигурната среда както в България, така и по света. Но все пак с много желание, страст и упорита работа нещата се получават.


Какви са основните стъпки,които следвате?

– Мисля, че едно от основните неща е да сме коректни – както вътрешнофирмено към служителите си, така и към нашите партньори и клиенти. В нашият бранш за съжаление има много некоректни фирми които вредят и на нас, но ние полагаме огромни усилия да запазим доверието в нас.


Важна ли е Вас -удовлетвореността на клиента? 

– Както вече споменах мисля, че това е основата на всеки успешен и устойчив бизнес модел.


Имате ли личен опит в продажбите, преди да стартира проекта на вашата фирма НИТЕЛ М ЕООД -  Бизнес Информационен Каталог? 

– Да. Гордея се, че съм минал през всички нива на йерархията в нашата сфера и мога да съветвам дори и търговците от първо лице, базирайки се на личния си опит. Мисля, че е много важно да познаваш в детайли всеки аспект на това с което се занимаваш.


Как прекарвате свободното си време, имате ли любимо занимание извън офиса? 

– Обичам да спортувам и да пътувам(стига да мога да си „откупя” достатъчно време). Смятам,че спорта изгражда много полезна дисциплина, а пътуването разширява мирогледа, така че и двете са ми полезни по някакъв начин.

сряда, 15 май 2013 г.

Как интернет рекламата да бъде максимално полезна за Вашата фирма


Работейки в сферата на IT технологиите, ние от екипът на Бизнес Информационен Каталог, успяхме да намерим точната пресечна точка на успешният модел на он-лайн реклама и минимален бюджет, така че нашите клиенти да бъдат доволни от крайните резултати.
Винаги се стремим да предложим най-доброто на нашите клиенти, да задоволим максимално техните желания и да отговорим на въпросите им. 
В последните няколко месеца реализирахме няколко по-големи проекта за наши клиенти, като направихме интересни съчетания от няколко вида реклама в пакет, така че самата кампания да е по ефективна.
Залагайки на едни от най-успешните методи за реклама, успяхме да дадем страхотен старт на наши клиенти, занимаващи се със специфична дейност.
Ще ви запознаем стъпка по стъпка как стана това с надеждата, че ще Ви бъдем полезни при избора Ви на рекламна кампания.

Разпределние на бюджета по рекламни продукти
Ако искаме да използваме повече от един вид интернет реклама - Facebook реклама и Google adwords например, като комбинация, то добре е да коментираме и изберем заедно ключовите думи и словосъчетания за Вашата реклама.

Продължителност на кампанията
Важно е да уточним за какъв период ще бъде активна рекламата. Да изберем най-подходящият период/ако услугата,която предлага клиента е сезонна/, така че да не стане рекламата безполезна.

Какво да включим като комбинация 
Основното нещо,което трябва да се отбележи е,че трябва да има landing page, която да посреща смислено целият трафик, който ще се създаде от рекламната кампания,която работи за Вас и Вашият бизнес.
Комбинациите на няколко реклами едновременно могат да донесат само успехи,както на Вашият уеб -сайт,така и на Бизнеса Ви!

Независимо за какви въпроси, можете да се свържете с екипът ни - Бизнес информационен каталог, за да изготвим за Вас индивуалната Ви рекламна кампания,  с крайна цел - успеха на Вашия бизнес.