Седмичното ни предизвикателство продължава в интервю с Александър Асенов. Той е Експерт Продажби в Бизнес информационен каталог. Александър е студент, обича да чете книги и да пътува на СТОП. Останалото оставяме той да разкаже:
Как
се чувстваш във фирмата, ти си тук от самото начало?
Да, действително работя в Бизнес информационен каталог от създаването. Спокойно мога да кажа, че се чувствам като у дома си във фирмата- собственик НИТЕЛ М ЕООД – човек лесно свиква с приятелското отношение от колегите, мотивиращия и улесняващ досег с ръководството и възможността и да се забавлява след работа с хората, които прекарва цял работен ден. Това е нещото, което винаги много ме е радвало – че след края на деня често и вечерта прекарваме заедно с колегите.
Tи
си част от отдел Продажби, което хич не е лесна задача. Какво прави продажбата
възможна?
Основната задача на добрия
търговец е не просто да „пробута” стоката си еднократно и после
връзката с клиента да се разруши. Напротив, много по-важно е да получиш
доверието от ответната страна и да има обратна връзка. Нормалното отношение, вниманието и търпението са незаменими в търговската дейност,
независимо в какво точно се състои тя. Хората са безкрайно различни в своите
предпочитания и нужди – ако успееш да вникнеш в тях и да разбереш какво търси
клиента от твоя продукт, си завършил наполовина продажбата. А когато си убеден,
че от твоята дейност има полза, нещата се случват и по-спокойно.
Важна ли е за теб
удовлетвореността на клиента?
Не просто е важна, тя е
най-важното. Оставането на пазара и развитието в днешните условия на жестока
конкуренция се случва само с подкрепата на доволни клиенти. Аз лично нямам
желание да работя с хора, разочаровани от мен или услугата, която предлагам.
Бих се чувствал крайно неприятно, защото това би означавало, че аз не съм си
свършил работата. Затова и едни от най-приятните работни моменти са тези, в
които получиш обратната връзка – от клиент, който е останал доволен или е реализирал продажба в следствие на
рекламата, която си направил за него. Това е смисъла на нашата работа – нашите
клиенти да са доволни от резултатите!
Как
преминава един работен ден за теб?
Тъй като обичам да пия кафето си
у дома, пристигам в офиса вече освежен и готов за предизвикателствата на деня.
Често сам си създавам напрежение, опитвайки се да върша много неща едновременно
и понякога не забелязвам кога е дошло време за обяд. В
свободните минути обичам да слушам музика и да проверявам профилите си в
социалните мрежи.
Важна ли е работната среда за успешните
продажби?
Приятната работна атмосфера е
незаменима и липсата й често се отразява зле на всеобщата работа. Точно заради
това съм много доволен от своите колеги –интелигентни, забавни и амбициозни
млади хора, с които нерядко съчетаваме полезното с приятното. Няма празник,
който да не споделяме заедно и това ни прави още по-близки. Често може да ни
видите в по-добрите заведения и клубове J
Стига
толкова с работата. Как прекарваш свободното си време?
Най-много тача слушането на музика и четенето на книги. От
известно време преоткрих и гледането на филми, които носят житейско послание и
поука. С приятели често прекарваме много часове в някое приятно кафене или
на по бира в Борисова градина. От около година съм част от една група, която
обикаля България на стоп и вече на няколко пъти реализираме няколкодневни
пътувания из страната. Незаменимо е.