вторник, 29 март 2016 г.

Faceboоk и Instagram и ползите за Вашия бизнес

След като миналата седмица Ви представихме ползите за бизнес от приложенията Foursquare и Trip Advisor, днес ще Ви запознаем с предимствата, които имат Facebook и Instagram за Вашата дейност.

Преди да преминем към подробности около двете социални мрежи, ще Ви припомним последната новост, която се появи в пространството. Тя е свързана с промяна в алгоритъма на Instagram, според който потребителите вече няма да изпускат интересно за тях съдържание. До момента Instagram ни предлагаше поток от информация, който не е съобразен с нашите конкретни интереси, а върви по актуалност на постовете.

Или иначе казано – алгоритъмът напомня на този във Facebook и ще виждаме първо темите, брандовете и обектите, които ни интересуват в Instagram.

Какво представлява накратко Instagram?

Социалната мрежа Instagram е платформа, в която потребителите споделят важни за тях моменти и основен акцент са изображенията. Instagram e oснован през 2010 година и в момента има 400 млн.активни потребители дневно, 40 млрд. споделени снимки, повече от 80 млн. снимки дневно (по данни на Instagram). Няма нужда да Ви убеждаваме, че присъствието там е повече от желателно J

Какви са предимствата на Instagram за бизнес цели?

1. Атрактивно представяне на дейността Ви

В Instagram можете да показвате не само това, което правите като бизнес, но и всичко, свързано с Вашите служители, поводи, дори партньори. Не е нужно да сте бизнес, чиято дейност е благодатна за споделяне на всякакви снимки, като например ресторант, моден бранд или туристическа агенция, за да създадете свои профил там. Визуалното съдържание е навсякъде и съществуват множество добри примери за това как дори ако произвеждате части за самолети, можете да имате милиони последователи, които с нетърпение да очакват следващата доза изображения.

2Видеа в полза на съдържанието

Видеата в Instagram са с продължителност 30 секунди, което ги прави ненатоварващи, лесносмилаеми и достатъчни, за да предадете своето послание ясно и точно.

3Хаштагът – универсален за откриване по ключови думи

Подобно на Twitter, в Instagram потребителите могат да ни откриват много по-лесно благодарение на хаштаг. Той е основен инструмент за общуване и подобряване на опита в мрежата, не само на потребителите, но и на маркетолозите.

4Показване на персонално отношение към потребителите

Instagram е чудесен начин да покажем човешката страна на бизнеса ни, както вече споменахме – служители, тиймбилдинги, специални поводи, придобивки и емоции! Instagram може да се превърне в наш верен съюзник за информиране на аудиторията ни и насърчаването ѝ за обратна връзка! Така винаги ще сме полезни и адекватни спрямо желанията на потребителите.

5. Комбиниране с различни приложения и реклами

Към Instagram са създадени различни приложения, които помагат за работата ни в тази платформа – от видео и фотоколажи до приложения за продажби и настройване на автоматично публикуване. Такива например са Boomerang, Layout, Shopseen и др.

Както навсякъде другаде, в Instagram също можем да публикуваме свои спонсорирани постове, а именно – реклами. Преди да пристъпим към тях, е необходимо да определим точната си аудитория, да подберем внимателно изображенията си или да направим висококачествени снимки, да съставим атрактивен рекламен текст и разбира се, да мислим винаги за потребителите си и техните интереси.

И като заговорихме за промяната в алгоритъма на Instagram, който прилича на този на Facebook, нека „разнищим” малко и присъствието във Facebook.

Какво представлява накратко Facebook?


Сигурни сме, че сте запознати с тази социална мрежа, а вероятно някои от Вас дори администрират фен страници. Но все пак – Facebook има над 1,59 млрд. активни потребители месечно и там можете не само да се свързвате със свои познати, независимо къде се намират, но и да изградите имидж, популярност и контакт със совите потребители, ако сте бизнес. И тук можете да покажете своята идентичност, да рекламирате и да предлагате най-различни продукти и услуги.

Какви са предимствата на Facebook за бизнес цели?

1. Помага ни да продаваме онлайн

Facebook е мощен и ефективен маркетингов инструмент за увеличаване на продажбите за нашия онлайн бизнес. Facebook ни помага лесно да се достигнем до хората, които имат значение за бизнеса ни и да проследим резултатите от рекламата ни на различните  устройства.

2. Увеличаване на продажбите локално

Много от бизнесите предлагат услуги само локално – ресторанти, хотели, магазини и др. Чрез Facebook можем да стимулираме продажбите чрез достигане на хора, интересуващи се от бизнеса ни точно там, където се намират.

3Повишаване на вниманието към бранда ни

Повече от 1,59 млрд. души използват Facebook, за да се свържат с това, което има значение за тях, а 64% от тях посещават Facebook всеки ден. Релевантните и интересни снимки, видеоклиповете и ангажиращите постове са нашият основен посланик! Чрез фен страницата ни изграждаме не само популярност, но и доверие в нашите потребители.

4. Основен информационен канал, ако все още нямаме сайт

В днешно време задължителен атрибут е уебсайтът, но ако сме стартиращ бизнес и поради някаква причина все още нямаме собствен такъв, можем да използваме страницата си във Facebook като основен информационен източник за своите потребители. Възможностите на социалната мрежа са неограничени – постове, снимки, видеа, информация за дейността ни, както и всички други подробности могат да бъдат упоменати там.

5Ефективно рекламиране

Както споменахме вече, във Facebook имаме възможност да рекламираме съобразно нашите цели и да достигаме до правилната аудитория. Можем да рекламираме страницата си, точно определена публикация, събитие, локален бизнес. Анализите на социалната мрежа ни дават възможност да подберем потребителите си и по интереси. Разбира се, наша задача остават атрактивната визия и релевантен текст, така че да сме максимално полезни и предпочитани.

Ако имаме профили в тези два канала, ще постигаме по-лесно и бизнес целите си. Каква по-добра комбинация от информираност и удовлетворяване на интереса на потребителите ни! Не казваме, че това е достатъчно, защото качественото изграждане на тези социални мрежи изисква време, усилия и планиране, но за това винаги можете да ни потърсите за помощ!



Можете да ни откриете в уебсайта ни, както и във Facebook. Добре дошли!



вторник, 22 март 2016 г.

Платформите Foursquare и Trip Advisor и ползите от тях за бизнеса ни

Foursquare и Trip Advisor са две от най-използваните социални платформи (приложения) за локации, които помагат на потребителите да изберат най-добрите дестинации и заведения, както и да споделят мнение и препоръки за тях.

Двете платформи се явяват верен съюзник на всеки бизнес, който желае да се позиционира като обичано и посещавано място, съчетаващо качество и удобство за посетителите си.

Днес  ще Ви разкажем по-подробно за ползите за бизнеса от Foursquare и Trip Advisor и как тези платформи могат да Ви влязат в употреба.

Какво представлява накратко Foursquare?

Над 50 млн. души използват тази платформа, за да споделят мнение, снимки и препоръки (по данни на Foursquare). Foursquare ни помага да откриваме нови места чрез общност, на която имаме доверие.
Хората използват Foursquare, за да проверят места  чрез мобилните си телефони. След като са проверили търсеното в точно определено населено място, могат да споделят с техните Foursquare приятели, Facebook приятели и Twitter последователи.
Позиционирането на картата на Foursquare помага за създаване на диалог с потребителите. А най-добрата обратна връзка идва именно от тях. 

Foursquare дава възможност за вслушване в съветите им и за развитие спрямо тяхното мнение.


Какви са предимствата на Foursquare за бизнес цели?

Foursquare е идеалната платформа за скъсяване на разстоянието между нашата офлайн и онлайн аудитория по един достъпен и лесен начин. Приложението е подходящо както за малък, така и за голям бизнес.
Има близо 1 млн. фирми във Foursquare в момента, а платформата помага за изграждане на  клиентска база с нови перспективи и поощрения за най-лоялните клиенти.

1Foursquare позволява да гарантираме, че точно нашият бизнес се намира на точно определения адрес.

Физическото присъствие е най-важно за потребителите офлайн. Виждайки ни позиционирани, те ще знаят, че няма как да сбъркат мястото.
Регистрацията във Foursquare позволява и избор на категория на бизнеса, който развиваме.

Основните категории, от които може да се избира са:
„Изкуства и забавление”, „Колежи и университети”, „Храна”, „Нощен живот”, „Дейности на открито и развлечения”, „Професионални и други места”, „Жилища”, „Пазаруване и услуги”, „Пътуване и транспорт”.
Всяка от тези категории има включени подкатегории, които помагат за още по-точно дефиниране на дейността.

2. Foursquare позволява да информираме последователите си за локални промени

Можем да изпращаме актуализации от мястото на нашия бизнес и така всички, които са в близост, ще бъдат уведомени. Това е много удобно, ако дадено заведение е в ремонт или ако предлагаме отстъпки, промоции и друга полезна и релевантна информация за потребителите ни.

Тази опция е работеща само за десктоп версията на Foursquare, а не за мобилното приложение.

3Добавяне на ангажиращи съвети за бизнеса – показване на отговорност към потребителя

Хората, които посещават мястото ни във Foursquare, могат да оставят своето мнение и да споделят опита си. Те могат дори да дават съвети и от минал опит и да правят сравнения с други места, които са посещавали. Съветите, които са били най-ценни и най-харесвани от потребителите се появяват най-отгоре. Идеята това да се случва така е, за да може най-релевантните и верни коментари и съвети да изпъкват и информацията да бъде максимално полезна.

Добавянето на полезни съвети за нашия бизнес чрез бизнес профил е отличен начин да споделяме нашите силни страни като фирма и да показваме човешката страна на бизнеса си.
Оставянето на съвети за наши специални предложения, любимите ни служители или дори за местоположението на най-близкия банкомат, са примери за това как можем да помогнем на потребителите да получат най-голяма добавена стойност от нашето Foursquare присъствие.
За бизнеса ни е важно и да дава съвети за съседни локации и да насърчава потребителите за места в същия район. Така ще достигнем до повече хора и ще покажем, че сме отговорни.


4. Управление на всички локации на даден бизнес

Да си представим, че управляваме верига от заведения или магазини. Foursquare ни позволява да създадем своя страница, в която да са включени всички тези локации, а това ще улесни тяхното управление.
Предимствата на страниците във Foursquare  са, че можем да я брандираме, като започнем от профилната снимка. Има място и за информация за фирмата, както и секция за връзка към сайта ни и свързване с профили във Facebook и Twitter.

5. Промотиране на събития

Използването на актуализации от страницата ни във Foursquare, когато сме на дадено събитие, ще ни позволи да достигнем до нови аудитории и да насърчим интереса към нашите услуги, щанд, конференция или откриване на магазин или заведение.

Какво представлява накратко Trip Advisor?

Trip Advisor е най-големият в света туристически сайт, който позволява на потребителите да планират и резервират перфектното пътуване. В Trip Advisor можем да намираме препоръка за различни места – дестинации, хотели, ресторанти, увеселителни паркове и други.  

Съдържа набор от сайтове и поддържа най-голямата туристическа общност в света, достигайки 350 милиона уникални посетители месечно, както и повече от 290 милиона мнения и ревюта. Доволни клиенти могат да споделят мнение и да препоръчват. Местата, които са включени в платформата, получават и стикер. 


Какви са предимствата на Trip Advisor за бизнес цели?

Препоръчително е да имаме профил в Trip Advisor, когато работим в сферата на туризма. Множество хотели, хостели и заведения използват платформата, за да докажат, че предлагат качествени услуги и за да бъдат по-лесно намирани от потребителите. Trip Advisor е платформа, която съставя ранг на местата, благодарение на мнението на посетителите и техните ревюта.



1. Повишаваме доверието към бизнеса ни

Когато създадем профил в Trip Advisor и отбележим мястото, на което се намираме, от платформата ни изпращат безплатен стикер, който гарантира, че участваме в нея. Това е повече от полезно, защото така потребителите получават доказателство и гаранция, че бизнеса ни търси тяхното мнение и съответно е склонен да подобрява и адаптира услугите си.

2Рейтинг

Колкото по-посещаемо е нашето място, толкова повече то се издига в рейтинговата система на платформата. Това от своя страна би ни помогнало да станем по-видими и когато потребителите търсят място за отдих, да попаднат на нас.

3. Можем да отговаряме на получените ревюта

Когато потребители споделят мнение относно нашето заведение, хотел, хостел, ние в качеството си на управляващи бизнеса, можем да им отвърнем. Това е особено полезно, когато в коментарите присъства и негативна нотка – винаги можем да се защитим или да оборим негодуванието, или пък да се извиним и вземем поука. Така създаваме връзка с потребителите и им показваме, че ни е грижа за тях.

4. Предлагане на специални оферти

И тук, както и във Foursquare, можем да предлагаме на потребителите в мрежата отстъпки, промоции или друг тип стимулиране.


5.  Връзка към други социални мрежи

В страницата в Trip Advisor има бутон, който води до страницата ни във Фейсбук. Така ние може да изпратим оценката си директно във Фейсбук.

За да работят още по-добре за нас и нашия бизнес, Foursquare и TripAdvisor могат да се обединят. Така със сигурност ще бъдем по-прозрачни и достъпни и ще можем да съчетаем качествено присъствие онлайн и офлайн. А обратната връзка на потребителите ще ни помага да развиваме и подобряваме дейността си постоянно.






Ако се нуждаете от консултация или имате въпроси относно платформите, можете да се обърнете и към нас ТУК.



понеделник, 14 март 2016 г.

Facebook Reactions и какво трябва да знаем за тях

Няма как да не сте попаднали на една от последните новости в социалната мрежа Facebook, а именно “Reactions”. Хората от дълго време изявяваха желание да има бутон „Не харесвам („Dislike), за да могат по-пълно да пресъздадат своите емоции. Reactions ни позволява да използваме няколко опции. Кои са те и какви са техните предимства за маркетинг целите, ще Ви разкажем днес.

Как работят?

Facebook Reactions са много лесни за употреба. Всичко, което трябва да направите, е да посочите бутона “Like” с курсора и отгоре ще се появят реакциите. Можете да избирате между любов (“Love”), смях (“Haha”), удивление (“Wow”), тъга (“Sad”) и яд( Гняв”).

Бутонът „Не харесвам” не съществува, но всички изброени реакции са достатъчно описателни, така че да предадат настроението ни.



Защо Reactions са добра опция за фен страниците?

От гледна точка на администраторите на страници, някои неща ще се променят. Като за начало, ще видите в известията си, че хората реагират на Вашите публикации, вместо просто да ги харесат.
На самите публикации ще видите набор от икони, представляващи различните реакции, които хората са оставили на поста. На по-стари публикации, ще видите нова икона, която представлява познатата „Like”, а на по-нови публикации ще забележите всички нови икони, представляващи различните реакции, които хората имат. Феновете също могат да се върнат към по-стари публикации и да добавят нови реакции.

Имайте предвид, че само администраторите на Фейсбук страници ще виждат посочените реакции. Ако не сте администратор на страница, Вие виждате само имената на хората и какви реакции са посочени, а не конкретната реакция на конкретния човек.


Как да използвате Reactions в своя полза, ако сте администратори на страници?

 -  Окуражавайте феновете да използват реакциите си

Хората обичат да опитват нови неща. Просто поканете феновете си да тестват новите реакциите на страницата Ви днес. Не само ще ги научите как да използвате тази функция, но тя също така ще повиши цялостната ангажираност органичния обсег на Вашата страница.

 - Комбинирайте Reactions с надпревари

Феновете обичат игри и надпревари. Можете да ги провокирате с какво ли не, за да покажат своите реакции.

 - Избягване на негативни коментари

Reactions предоставя на феновете възможността да изразяват и гняв. Така че с новата опция те съвсем спокойно могат да оставят под публикация, която не са харесали „Гняв”.

  Проучване на конкурентите

Можете да отидете на нечия фен страница и да погледнете какви са реакциите върху даден пост. Така ще добиете представа какво се харесва от съдържанието на Вашите конкуренти и ще сравните със своето.
Както виждате, новите Facebook реакции могат да бъдат по-забавен начин за феновете да взаимодействат с бранда Ви - един чудесен начин за бизнеса да насърчи конкретни емоционални реакции от страна на феновете, както и нов начин за проучване на конкурентите.


Е, побързайте и оставете своята реакция под поста ни! Очакваме Ви на нашата фен страница ТУК.


Източник: www.socialmediaexaminer.com   

четвъртък, 10 март 2016 г.

Хобитата в екипа и колко различни сме всички

Днес сме си избрали една много забавна тема, а именно – нашето хоби! Но не общо такова, а онова, което е на сърце на всеки от нас – поотделно.
Искаме да Ви разкажем малко повече за онова, което ни прави щастливи в обикновените делнични дни, което кара очите ни да светят, когато разказваме за изминалия уикенд. За онова, което чакаме с нетърпение! За онова, около което се въртят всички наши планове за следващата отпуска!


Ако погледнем чисто теоретично, хобито е описано в тълковния речник, точно с 2 реда… Но ние не гледаме така, предпочитам да му дам определение със няколко думи, които присъстват в разказа за любимото ни занимание на всеки – свобода, емоция, спокойствие, вдъхновение, щастие, очакване, наслада… Безброй са определенията за онези откраднати и истински изживени моменти, в които потъваш и които ти дават усещането за щастие. Така гледаме на хобито ние от НИТЕЛ М, то не е просто занимание, а прилив на адреналин и разбира се – удоволствие!

А сега да видим и какво разказа всеки от нас (или по-точно, една част от нас) за своето хоби…


Галя (G):

Страстта ми е да творя, но не мога да го огранича в една сфера. Обичам да шия, да давам живот на пръв поглед безполезни неща от бита или чисто и просто да променям предназначението им. Колко красива ваза може да се получи от ролка за стреч фолио, интересен гердан от водачи за ципове или пък нестандартна и свежа рокля от стар панталон... Всичко е въпрос на въображение…”

Лъчезар:

„В свободното си време се занимавам с бойни изкуства - главно бокс и система (руско военно бойно изкуство). Мисля, че в залата открих най-добрия начин за себе си да се разтоваря от проблемите на ежедневието и в същото време да презаредя. Там се научих да съм по-спокоен и уравновесен, а и в същото време никога не е излишно да те понатупат малко, за да слезеш на земята!”
Дани:

Моето хоби, ако мога да го нарека така, е snowboard!!! Той ме кара да се чувствам свободна, спокойна, а и ми дава нужната доза адреналин, от която се нуждая. Не мога да кажа, че страха го няма, въпреки че вече 5-та година карам. Всеки път щом се кача на дъската и пред мен всичко е бяло и доста пъти високо(смее се), се появява онова странно и същевременно уникално чувство на емоция, което ме кара всяка година да тръпна в очакване на първия сняг.”

Тони:

„Моето хоби, което за жалост не ми е професия, е да пия бира! Най- много обичам да пия бира. Пия бира горе долу от 10-11 години, когато бях може би 5-6 клас - тогава изпих първата си бира. От тогава просто се влюбих в горчивата течност и пиенето на бира стана моето хоби. Обичам да пия бира по всяко време - без значение дали е сутрин или вечер, светло или тъмно, топло или студено(за предпочитане топло), единственото условие е бирата да е студена.
Защо това ли? Защото пиенето на бира ми дава възможността след като изпия няколко, да се отпусна след дългия и тежък работен ден, а когато не работех... просто след деня!“(Смее се)
Това, разбира се, е чувството за хумор на Тони и той ни увери в това! Такъв си е той... Истината е обаче, малко по-различна – най-много обича да прекарва времето си навън, в слънчевите и топли дни с приятели! А интересът към бирата му е малко по-задълбочен и включва познания за технологията на производството и спецификата на различните видове бира, по цял свят. 


Ауара:

„Моето хоби са маникюрите! Като дете, до 9-ти клас си ядях ноктите, не само ноктите, ами и всичко около тях… Голяма трагедия бях! И тогава реших (в 9-ти клас) да спра да си го правя и да ставам момиченце. Обаче нито горчиви лакове, нито люти чушки успяха да ме спрат и прецених, че ще започна да си ги рисувам, за да ме е жал да ги съсипвам. И така, чак до днес!“

Милен:

„Моето хоби, ако може да се нарече така, е да ходя на разни разходки с приятели… или иначе казано, да напуснем малко София и забързаното ежедневие на големия град. Да се съберем много хора, да се качим на колите и да отидем до някоя забележителност в красивата ни България…Или просто да стигнем до някоя готина полянка, рекичка, езеро или нещо, което ни дава възможност да се забавляваме и да хапнем нещо изпечено на огън! Да се смеем и играем като деца с някоя топка, федербал или фризби, да се гоним по поляната все едно отново сме деца и да избягаме от сивото ежедневие на пораснали хора. 
Това може да се каже, че е моето хоби или по-скоро нещо, което бих правил всеки ден стига да имам възможност!“

Ани:

„Хмм.. Всъщност аз съм имала много хобита. В различни моменти съм обичала, доста различни неща.. за добро или лошо, си нямам някое, на което да съм вярна от детството или от ученическите си години. Но може би до момента най-любимо ми е било спортът. Това е нещото, за което милея всеки ден и не ми е омръзнало и до днес. Точно конкретен не – може би най-много си обичам фитнеса, йогата и бягането. Просто ме карат да се чувствам силна, способна и ме зареждат с много енергия. Но отскоро си имам и нова идея – езда. Много си мисля за това и мисля с настъпването на следващия сезон, да опитам и да си направя една среща с някое конче!“

„Моето хоби” – Първа част
             Нител М ЕООД