понеделник, 25 април 2016 г.

Маркетингови тенденции - потребителят над всичко! - част 1

С началото на всяка нова година по традиция се описват водещи тенденции, които ще се развиват и които малко или много ще променят правилата на пазара. Макар и да не сме началото на годината, решихме да обърнем поглед към това, което експертите предвиждат за 2016-та година. Защо ли? Защото темата винаги вълнува, а и на този етап бихме могли да видим развитието на тези тенденции.

2016-та година е „годината на потребителите” – опитът им с продукта или услугата, потребителското изживяване и все по-креативните начини за привличане на нови потребители са в центъра. 

В две част ще Ви предадем какво се очерта като тенденции и ще Ви помогнем да насочите усилията си, в случвай, че пропускате нещо.

    1.    Приложения

Приложенията вече не са само за мобилни устройства. В допълнение към мобилните приложения, сега има безброй уеб приложения, десктоп приложения и дори такива, които работят на телевизорите ни. Целта на приложението е да изпълнява наистина добре една или повече задачи.

Уверете се, че се възползвате адекватно от безплатни и евтини приложения за имейл маркетинг, социални медии маркетинг, промоции, реклама, управление на контакти, анализи и други маркетингови задачи, които трябва да се свършат.

2.      Използване на маркетинговите анализи

Маркетолозите обичат да говорят за data-driven маркетинг (маркетинг, основан на данните), но нека не забравяме, че данните не говорят нищо сами по себе си, ако не приложим веднага инструмент за анализирането им. Само тогава това има смисъл за бизнесите. През 2016-та огромното количество данни ще бъде надминато от семпли анализи, които ще помагат за по-голяма релевантност на индивидуално и групово ниво.

Маркетинг специалистите се нуждаят от данни като пол, интереси, работни позиции, а те са налични най-често в социалните мрежи.

Уверете се, че Вашият маркетинг екип използва инструменти за съхранение на данни или централизирана база данни, за да можете да използвате това във Вашите маркетингови кампании.



3.      Интерактивно съдържание

Публикации в блога, инфографики, видео, доклади, презентации могат да бъдат отлично съдържание както за хората, така и за търсачките. През 2016 г. вниманието вече се насочи от статичното съдържание към по-ангажиращите форми. Например Вашето съдържание трябва да включва интерактивни оценки, обучения и игри, за да държи хората ангажирани и да ги провокира да кликват, споделят и разменят информация с Вас. А това можете да използвате успешно за повече продажби.


4.      Персонализиране

Персонализираните маркетингови послания, като например имейли и персонализирани целеви страници, са издържали изпитанието във времето и ще продължават да бъдат чудесен начин за предизвикване на действие и покупка.

Въпреки това, правилата за персонализация се променят за всеки тип устройство и компаниите трябва да адаптират своите послания и нивото на персонализация  въз основа на това, което очакват потребителите им.

През 2016-та вече получаваме имейли с по-подходящо съдържание и очакваме брандовете да знаят много повече за нас. Но трябва да имаме предвид, че персонализацията също има граници – толерантността намалява към прекалено персонализирано отношение в дисплей мрежата.

5.      Маркетинг на застъпничеството (advocate marketing)

Ако предоставите на клиентите си страхотно преживяване с Вашия бизнес, Вие ще получите референции. Ако се възползвате от маркетинга на застъпничеството, това може да даде голям тласък на препоръките от потребителите Ви. Маркетингът на застъпничеството се оказва по-ефективен начин за насърчаване на референции от други форми на стимули и партньорски програми. Това е така, защото идентифицирането на влиятелни посланици на бранда ни е много по-лесно от всякога.

Помислете си за такъв тип маркетинг и изграждане на трайни взаимоотношения с Вашите потребители. Само така ще ги провокирате да Ви препоръчват.

Очаква Ви и част 2 по темата! Ако имате нужда от помощ не само по тези точки, а и по онлайн присъствието си, можете да ни намерите ТУК

четвъртък, 21 април 2016 г.

Нашите тийм лидери – Част 1

Днес сме решили, да Ви срещнем отново с колегата ни Лъчезар Манчев, но този път той е в позицията си на тийм лидер на един от екипите в отдел Продажби на Бизнес Информационен Каталог.


Лъчезар работи в НИТЕЛ М от повече от 4 години, тийм лидер е от година и 4 месеца – достатъчно време, за да може спокойно да отговори на няколко въпроса. А ние сме достатъчно любопитни, за да бързаме да надникнем в отговорите му и да установим има ли промяна в Лъчо от последното му интервю (от далечната 2013 година) относно работата му, разбира се...Иначе си знаем – няма промяна – луд, забавен и все така упорит!

Лъчо, как се чувстваш след година и повече като тийм лидер?

Чувствам се страхотно, важно е човек да вижда, че е ценен и не на последно място - плода на усилията си, а и с такъв страхотен и всеотдаен екип зад гърба ми, няма вариант да се чуствам по-различно.

Какво се промени за теб след тази стъпка напред? С какво беше по-различно усещането в първия работен ден в Бизнес Информационен Каталог и в първия ден като тийм лидер?

Какво се промени ли? Всичко, наистина. Като започнах работа преди 4 години, бях на 21 години, доста лекомислен и отвеян и определено не знаех къде се намирам. С течение на времето и повишаването ми в по-горни нива търговец, пораствах и чисто личностно – научих се, че нищо не идва даром и било на работа или извън нея, човек винаги трябва да прави всичко със страст и пламък в очите, да е целеустремен и да вярва искрено в това, което прави, било то и с леко донкихотова вяра. Та стигнахме и до въпросната стъпка – да стана тийм лидер. В първия ми ден като тийм лидер бях пълната противоположност на първия ми работен ден, знаех какво доверие ми е гласувано, кой трябва да заменя и колко сериозни очаквания трябва да оправдая, но все пак животът започва извън зоната на комфорта, нали?

Както знаем от едно друго твое интервю отпреди почти 3 години, обожаваш да си пръв и това е един от най-големите ти стимули в работата. Все още ли това е най-голямата ти мотивация?

Ако кажа, че не е така, ще излъжа, но по-скоро вече е по-важно екипът ми да е пръв.

Кое смяташ за основна движеща сила в екипната работа?

Работата в Нител М никога не е била просто работа и това никога не е била фирма като другите, винаги е било по-скоро начин на живот и среда, в която откриваш не само колеги, а и приятели. Това е и винаги ще бъде основната движеща сила в екипната работа – сплотяването за постигане на обща цел с едни от най-близките хора в живота ти, защото определено хората във всеки един отдел на фирмата са такива един за друг. И когато всеки един от нас вижда, че усилията му са си стрували – та-дааам екипна работа!

А кои са любимите ти начини за мотивация, с които въздействаш на колегите си?

Едно от първите неща, които научих от Мария е, че няма мулти начин за мотивация и всеки човек се мотивира по различен начин, което означава, че наистина много добре трябва да познаваш хората, с които работиш и техните слаби и силни страни. И все пак най-добрият начин да предизвикаш ентусиазъм у един човек и да развиеш най-доброто в него, е като го цениш и насърчаваш. Нищо не убива човешката амбиция, така както критиката и се стремя винаги да хваля охотно, но рядко да критикувам.


Добре, след изминалото време на тази позиция, поглеждайки назад – кои бяха твоите най-големи препятствия и къде срещна най-големи трудности?

Най-трудно определено ми беше да свикна да си разпределям времето между задълженията си като тйим лидер и като търговец, защото това беше нещо съвсем ново за мен и дори в началото си беше истински шок, но винаги усещах подкрепа зад гърба си и така определно нещата стават по-лесно.

След всичко казано, няма как да не те попитаме какви планове имаш за вбъдеще...Има ли конкретни цели пред теб?

В момента най-голямата ми цел е изчистването на всички трудности, които хората в екипа изпитват и израстването им в по-горни нива, а и съвсем скоро очакваме нови попълнения, което ще рече много труд, за да се превърнат в добри търговци и за мен ще бъде истинска радост, ако в следващото ми интервю вече разказвам за техните успехи.



Това бяха отговорите на Лъчо – тийм лидер в Бизнес Информационен Каталог. На нас ни беше доста интересно, надяваме се и на Вас...Oчаквайте и интервюто с другия тийм лидер, за който сега ще запазим мълчание.







вторник, 12 април 2016 г.

Пирамидата на Маслоу през призмата на маркетинга за нов продукт/услуга

След прекрасната ни публикация за хобитата в екипа ни и това колко „шарени” сме всички, днес се връщаме към маркетинга. И да, не се заблуждавайте от името в заглавието – ще засегнем психологията съвсем малко ;)



А защо психология?

Ейбрахам Маслоу е американски психолог и сме сигурни, че сте чували за йерархичната пирамида на човешките потребности. Маслоу я дефинира и я извежда като водеща в човешкото развитие и теорията за мотивацията. Вижте как изглежда пирамидата на снимката.
Маслоу вярва, че потребностите от по-ниските нива са по-силни от тези от по-високите и че всяка потребност от по-ниско ниво трябва да бъде сравнително добре задоволена, преди да се премине към задоволяване на потребност от по-високо ниво. 



И сега по същество.

И в маркетинга, подобно на пирамидата на човешките потребности, се започва с упорита работа, която е основополагащ слой за иновационен продукт или за какъвто и да е продукт или услуга. Само тогава можем да започнем да надграждаме.

Ето как би изглеждала пирамидата.

1.     Отличен продукт/услуга

Ако продуктът или услугата ни не са отлични, то какъв маркетинг? Разбира се, че това е основата.

А отличният продукт изисква отличен маркетинг. За пример бихме могли да дадем обработката на земята, преди събиране на реколтата. Почвата се облагородява, следва сеитба, напояване, наторяване, време, грижи и чак тогава се радваме на хубава реколта. Процесът не може да се обърне и да събираме реколта, преди да сме извършили посоченото. Е, същото е и тук. Ако липсва развитие на продукта ни и неговото осъвършенстване, не можем да започнем маркетингова стратегия – какво бихме предложили на потребителите?

2.     Ранни посланици на продукта/услугата

Когато сме осъвършенствали продукта ни или смятаме да проверим това, има едно решение – хора, които да го изпробвали и обикнат и да се превърнат в наши застъпници, посланици, разпространители и разказвачи.

Това не са приятелите и семейството - това са реалните потребители, който придават стойност на продукта.

На този етап, трябва да отидем там, където са нашите потенциални ранни застъпници (онлайн и офлайн) и да ги придвижим към продукта ни. Тук най-ценно е взаимодействието с тях и обратната връзка, която ни дават. Много често решенията за подобряване на продукт/услуга идват именно от потребителите.

3.     Тактики

Тук вече пристъпваме към тактиките, които ще ни помогнат да достигнем повече хора и да растем.
Тези тактики могат да включват: партньорства, оптимизация на магазина за приложения, SEO, промоции, интересно съдържание, имейл маркетинг, PR и т.н.

Всички тези канали ще бъдат проверени и с времето ще разберем кое работи най-добре за нас, за да полагаме повече усилия там.

4.     Автоматизация

С всички повторяеми маркетингови тактики в нашия инструментариум, ще дойде време, в което те ще трябва да се автоматизират, за да се спести време. Това може да включва автоматично изпращане на имейли и въобще автоматизиран процес, чрез който клиентите да достигат до нас.


Това ни помага да се съсредоточим върху много по-важни неща, които оказват влияние на растежа ни.
Изграждането на автоматизирана система за търговия е скъпо, както по отношение на финансови разходи (закупуване на необходими инструменти), така за времеви разходи. За да получим възвръщане на инвестициите ни, прекарваното време за новите инициативи трябва да бъде автоматизирано, за да се случва по-бързо.

5.     Растеж

На английски език за този етап се използва терминът „scale”, който на български няма точен превод. Това е периодът, в който новостартирала компания със своя нов продукт/ услуга е намерила точната пазарна ниша и трябва и растежът ѝ трябва да премине на по-високо и системно ниво.

Ако сме достигнали до това ниво, както се досещате означава, че успешно сме преминали през предишните стъпала в пирамидата. Тук ни очакват следващите предизвикателства като наемане на нови хора в екипа, обслужване на много по-голям брой клиенти и поддържане на отлично ниво.

Ето изглежда пирамидата на Маслоу през призмата на маркетинга, но придвижването по стъпалата винаги е съпътствано с предизвикателства и се подгответе, че няма да се случи бързо. Най-важното е да ценим и да се грижим за качеството на продуктите и услугите си, за да се грижим подобаващо и за нуждите на клиентите си!


Ако Ви трябва качествена грижа в онлайн пространството, можете да ни намерите ТУК


Източник: www.medium.com

четвъртък, 7 април 2016 г.

Хобитата в екипа и колко различни сме всички – част 2


С идването на месец април се завръщаме и ние с втората част от вътрешното ни разследване за любимите занимания на всеки от НИТЕЛ М!
Какво? Защо? От кога? Кой? Как? Все въпроси, на които отговаряме с голямо удоволствие, защото все пак говорим за любимите ни неща! Ако Ви се губят някои моменти или искате просто да си припомните, можете да го направите тук.
И така, в това прекрасно време на годината, когато само слънцето е достатъчно да ни донесе много настроение и широки усмивки, нека все пак се върнем на темата и надникнем в хобитата на другата част от екипа ни. А ето ги и тях!


Мелани:
„Обожавам да пътувам, да виждам красиви природни гледки – това ме зарежда страшно много! Наред с това обичам и да снимам, но към момента все още нямам професионален фотоапарат. Когато обаче си купя, със сигурност това ще ми бъде хоби - да пътувам по красиви места и да ги запечатвам.Това обичам да правя в свободното си време, просто защото ме успокоява и вдъхновява. А от колко време ме влече това… може би отпреди 5-6 години започнах да усещам колко добре ми влияе.“

Галя:
Имайки предвид ограниченото ми свободно време, вече не ми остава много време само за мен. Едно от нещата, което ме разтоварва, е спортът! Да отида да потичам в парка или да потренирам в залата - това са нещата, които правя, ако успея да открадна час време за себе си! Много късно открих спорта (може би преди 2-3 години), благодарение на една от най-близките ми приятелки. Не беше любов от пръв поглед, но пък мисля, че ще остане за цял живот. Иначе като всички хора, и аз обичам разходките в планината, далеч от градския шум, заедно с кучето и детето миговете са безценени. Обичам неделните закуско-обяди с прияттелки, но хоби безспорно си остава спортът!“

Мими:
„Обожавам работата си и преди да имаме прекрасната ни дъщеря, хобито ми беше да работя. В момента главно се занимавам с нея, но тъй като обичам да не бездействам, с Лъчезар скоро осъществихме една наша мечта - да си направим кулинарен блог. За него отделям доста време(колкото е възможно). Избирам снимки, опитвам се да работя от вкъщи, ако това ще се брои за хоби (смее се). С малката дама не ми остава време за четене, но вече е топло и приятно за разходки и гледаме да прекарваме повече време навън с малката!“


Цвети:
Не бих казала, че имам точно хоби, но… обичам да прекарвам времето си с любимите ми хора в разходки, опознаване на нови места и забележителности.Това е нещото, което ме зарежда с енергия, положителни емоции и ми дава сили за непредсказуемите делнични дни.“


Теди:
В свободното си време обичам да "правя", т.е. да използвам ръцете си за хендмейд неща. Най-често творя картички за рождени дни, а особено старание влагам и в самите пожелания(като леко професионално изкривяване).
Скоро имам намерение да опитам да сътворя аксесоари за коса от стари тениски, защото попаднах на интересна статия и съм любопитна да видя резултата.
Обичам и да готвя за приятели, даже скоро съм обещала испански тапас, та ще има мазане(смее се).
През пролетта обичам да обръщам внимание на цветята в градината и като цяло на двора, много ме зарежда и ми дава разнообразие. Мога да си ровичкам с часове! А през останалото време чета, гледам филми или пиша…“

Миряна:
От няколко години насам най-любимото ми нещо, което правя в свободното си време е да чета. Често насъбирам статии или резултати от проучвания в сферата на дигиталните комуникации и им отделям специално време, за да ги изчета подробно. Понякога пък си открадвам по няколко минути между ежедневните задачи и прочитам нещо набързо. Обичам книги и статии на теми, свързани с личностното развитие, емоционалната интелигентност и възпитанието на децата. От много време насам не съм чела почти никаква художествена литература, но засега не ми липсва. Наслаждавам се и на детските книжки, които чета на синовете ми и на времето преди сън, когато чета някоя завладяваща книга. В момента приключвам "Новите правила" на Ласло Бок, действащ вицепрезидент на отдел "Човешки ресурси" в Google. Препоръчвам я сърдечно. Даже се изкушавам да я препрочета!“


Ники:
„Когато имам свободно време, обичам да пътувам. Но много голяма тръпка за мен е и самото планиране на пътуването. Обичам да проучвам, да правя маршрути и планове по дни. По този начин преживявам пътуването, преди да съм тръгнал. Обичам да чета както професионална, така и художествена литература. Също обичам да оставам сам със себе си.“




И така приключваме със серията от малки истории за любимото ни свободно време. Хубаво е да отделиш 4-5-6 минути да се замислиш над това...Кое е ежедневното „малко“ нещо, което те прави щастлив и с което искаш да заместиш поне 2 ангажимента тази седмица. Така че, отделяйте време за тези лични моменти! Ако нямате – просто си изберете нещо и опитайте, ако ли не – опитайте отново!