сряда, 25 май 2016 г.

3 начина как да използвате психологията в социалните си канали

Ежедневната употреба на интернет и количеството информация, което получаваме непрекъснато, налагат успешно управление на социалните ни канали. Препоръчително е бизнесът ни да присъства във Фейсбук, а спрямо бранша, в който се развива  - и в други социални мрежи.

Необходимо е да ангажираме аудиторията си, да я информираме качествено, да я караме да се чувства специална. Всичко това ни помага да изградим по-емоционална връзка с нея. А за да се случи това, трябва да имаме и психологически познания – всички сме човешки същества и се водим от почти еднакви желания и потребности.

Ще Ви дадем три психологически трика, които да изпробвате и приложите.

1.    Подарете нещо, за да стимулирате диалог

Когато дадем нещо, което е ценно за хората, те обикновено се чувстват задължени да върнат услугата. Това може да се използва и в социалните мрежи – можем да предложим малък подарък, намаление, безплатен пробен период и каквото роди фантазията ни. Каквото и да Ви хрумне, опитайте се да отговорите на въпроса: „Каква е ползата за мен.”

Така например от своята Фейсбук страница, испанският футболен клуб Реал Мадрид наскоро предложи безплатни шорти с покупката на детска тениска от официалния им магазин. Само след час постът получава 16 хил. реакции и 63 споделяния. Впечатляващо! Въпреки че страницата на отбора не страда от липса на ангажираност на феновете си, един такъв жест никога не е излишен, напротив – носи допълнителен успех.

За да използвате реципрочната тактика във Вашите социални мрежи, погледнете отблизо аудиторията си и се опитайте да разберете по-добре това, което Ви казва, за да знаете какво да очаквате. 

Анализирайте и вижте какво би накарало последователите Ви да се ангажират със съдържанието Ви и им предложете нещо, което биха споделили с приятелите си. 


Предложете нещо, което ще е ценно, за да са склонни да оставят коментар, отговор на въпрос, споделяне в замяна. Например можете да дадете 5% отстъпка или безплатно изпробване на продукт на всеки, който сподели публикацията или остави коментар.

2.    Използвайте емоционална нотка в посланията си, за да създадете автентични връзки

Свързването с Вашата аудитория е един от основните начини за увеличаване на тяхната ангажираност в социалните мрежи. Задействането на емоции при прочитане на посланията Ви, се случват, тогава когато потребителите се чувстват свързани и близки с Вас.

За да се създаде емоционална връзка, е необходимо да започнете да взаимодействате по смислен за последователите Ви начин. Един успешен и изпитан метод за това е предизвикването на смях. Смехът разтоварва, смехът ни кара да се чувстваме по-заредени в напрегнатото си ежедневие. А и потребителите използват социалните мрежи за разтуха и забавните послания ще Ви спечелят точки пред конкурентите Ви.


За да разберете какъв тип хумор допада на аудиторията Ви, пуснете няколко различни поста и вижте кой от тях харесват най-много. Не забравяйте, че не всеки харесва сарказъм или сатира. Все пак искате да развеселите феновете си, а не да ги обидите. Ако имате възможност, пуснете хумористичното си послание първо до екипа си, те могат да дадат обратна връзка.

3.    Партнирайте с известни личности или обичани блогъри

Доверието е важен фактор за създаване на ангажираност и влияние. Може да постигнете това, ако известна личност е Ваш посланик или обичан блогър препоръча услугата или продукта Ви. Подберете тези хора спрямо аудиторията си, а след това изградете взаимоотношение с Вашите посланици. Само така ще успеете да впечатлите феновете си и да спечелите доверието им.


                                                                                                  
Тези три стъпки са кратки, но достатъчно полезни. Процесът по следването им и резултатът не са бързи, но ако сте постоянни и анализирате случващото се, сигурни сме, че ще успеете. И ние можем да Ви помогнем за онлайн присъствието Ви ТУК.


сряда, 18 май 2016 г.

Клиентите – удоволствие и предизвикателство.

Работа, работа, работа…Да, тази дума поражда безброй асоциации у всеки. Някои я свързват с любимото си занимание, някои с трудните сутрини, умората, трети с предизвикателства, пари, някои с мечти…Част от ежедневието ни, която всъщност е безкрайно пъстра и непредсказуема. Защото не може да не се съгласите с мен, че колкото са еднакви работните дни, толкова са и различни…Всъщност никога не знаеш, какво те чака зад ъгъла…Така е – както в живота, също и на работа.


Днес ще се опитаме да Ви разкажем малко повече за нашата работа в НИТЕЛ М, от нашата гледна точка.

Знаете ли кое е първото нещо, с което ние асоциираме работата си? Клиентите! Точно така! Ние работим за тях, те са в центъра на нашия малък работен свят. И има защо! При огромната конкуренция в бранша ни, както и в почти във всеки друг, най-голямото предизвикателство са именно те!

Удоволствието идва оттам, че имаме възможността да дадем на клиентите това, което всъщност им е необходимо, дори когато те все още не знаят това. Когато имаш възможността да предложиш и предоставиш най-подходящия продукт!

Там е удоволствието от тази работа – благодарение на бързоразвиващите се технологии, капризността на крайните потребители и разнообразните идеи – ТИ да намериш начин да впечатлиш, да предадеш емоция, да заразиш с ентусиазъм. И когато това стане, наистина се чувстваш удовлетворен, защото знаеш, че в този момент си подкрепил нечий бизнес, а това неимоверно означава, че си направил някой малко по-щастлив! А и всеки ден научаваш нещо ново от тях, клиентите, и разбира се - от тяхната работа.


Но за да се стигне дотам…пътят е осеян с трудности. Малките препятствия, които срещаме най-често в работата ни са точно тези, които клиентите поставят. Това за нас е почти винаги разбираемо. В днешно време е трудно да накараш някой непознат да ти се довери, трудно е да спечелиш малко повече време, трудно е да усетиш отсрещния ритъм и да включиш на същата честота.

Във всеки от аспектите на работата ни има бариери, които трябва да преминем и надскочим, но основната винаги остава индивидуалността и идентичността на работата ни. Това е изключително важно за нас, имайки предвид сферата в която работим - Интернет - нещо безкрайно и бързо променящото се, един невероятен поток от информация, който буквално е неудържим, трудно предвидим, нестихващ и…все по-очарователен :) 

И въпреки всичко, понякога просто нещо не се случва, така както трябва да се случи. Има моменти, в които не знаеш какво да направиш или просто днес не е твоят ден…

Но в НИТЕЛ М винаги има някой, който стои зад гърба ти, за да ти даде необходимото, за да продължиш напред – твоят екип. Хубаво е, когато можеш да разчиташ на някого. А при нас това е много, много важно. Помагаме си, а ако не можем – се опитваме да направим всичко, което е възможно. Звучи много хубаво, нали? Истина е! Знаете как понякога лошите емоции надделяват, как всичко е по-мрачно от действителността…и тогава… идва някой и Ви светва лампата :) и пуска някоя любима Ваша песен! Така си помагаме ние – с настроение!

Надяваме се, че успяхме да Ви представим нашата работа, поне през нашите очи. Понякога малко трудна и напрегната, но винаги цветна!

Но… за нас е удоволствие да работим с Вас и за Вас!



вторник, 10 май 2016 г.

Маркетингови тенденции – потребителят над всичко! - част 2

В предишната част Ви посочихме кои са водещите тенденции, които експертите посочват за 2016-та година и как бизнесите биха могли да се възползват от тях. Приложенията са навсякъде, а над всичко отново е негово Величество потребителят! И как няма – всички сме потребители и знаем колко е важно тези, чиито услуги ползваме, постоянно да подбуждат любопитството ни и да ни карат да се чувстваме щастливи!



И нека продължим с останалите точки от класацията:

1.       Социална грижа

Social media маркетингът може да включва много споделяне и публикуване, но тези взаимодействия водят до индивидуално коментиране, споделяне, отговаряне и рейтинг. През 2016 г. се уверете, че Вашите маркетингови послания в социалните мрежи са придружени от способността да се свържете и да поддържате диалог с хората, до които сте достигнали.
Това означава мониторинг на социалните Ви мрежи и използване на инструменти, които да отговорят за социалното ангажиране и отваряне на по-нататъшен диалог с клиентите, които трябва да бъдат обслужени.

2.       Защита от измами

Ще се запитате как защитата от измами може да е маркетингова тенденция? Защото множество търговци изпращат съобщения до клиенти и потенциални такива, а това е свързано с измами, които някои могат да използват от името на марката при отваряне на имейл. Необходимо е да се уверим, че нашите имейл маркетингови системи използват домейн базирани съобщения, докладване и стандарт на съответствие и в случай на измама и злоупотреба с бранда ни, нашите клиенти ще бъдат уведомени за това.

3.      Маркетинг мидълуеър

През 2016 г. маркетинговите отбори обръщат внимание на маркетинговите технологии, а това създава необходимостта от мидълуеър, или казано на разбираем език – софтуер, който е в услуга на софтуерните приложения и операционните системи, спойката, която позволява на разработчиците да приложат връзката между ядрото на технологията и потребителя (няма да задълбаваме повече в това). Маркетинг мидълуеър позволява на различните технологии да работят заедно и осигурява анализ на взаимодействията между клиентите и различните кампании.

Мидълуер включва: платформи за управление на данни, управление на маркерите, облачни конектори, управление на потребителите и приложения за интерфейс. Тези ключови системи ще Ви помогнат да свързвате и поддържате гъвкавостта на различните маркетингови технологии през 2016 г., като се грижите и за съгласуваността в управлението и събирането на данни.

4.      Growth engineering

Отново интересен термин, който не можем да преведем буквално на английски, но който бихме свързали едновременно с растежа на дадена компания и технологиите.
Така например приложенията могат да направят нещата по-лесни за хората, които не знаят как се програмира, но има и много приложения и настоящи функции, които правят нещата по-лесни и за хора, които са запознати с програмирането. През 2016 г. се уверете, че използвате услугите на софтуерните разработчици и инженери, за да ви помогне  това да създадете топ ниво на дигиталните изживявания, автоматизирани маркетингови процеси и интерактивно съдържание за своите потребители.



5.      Акаунт базиран маркетинг (АБМ)

Маркетинг фунията се променя и през 2016 г. за B2B маркетинга поради две причини. Първо, многото влиятелни и заинтересовани страни, които взимат решения, в рамките на бизнесите, правят по-трудно за достигане маркетинговото съобщение до отделния човек, който трябва да вземе решение. Второ, достигането до различни хора със съдържание, които трябва да вземат решение, е по-важно от всякога, защото повечето бизнес решения започват именно онлайн и вече са достигнали до някакъв етап, когато sales служителят има шанс да говори на живо с тези, които участват във взимането на решения в компанията.

Акаунт базираният маркетинг или е в пространството от известно време, но ще получи значителен тласък през 2016 г. Този метод на търговията участва в поканата и измерването на ангажираността в различните роли и нива на властта в една организация, за разлика от привличането на потенциални клиенти, които да се превърнат в реални такива на линейно ниво.

Потребителите са навсякъде, затова е необходимо на първо място да мислим за тях, защото когато ги познаваме, работата с тях ще бъде много по-лесна! Ето така ние също се стремим винаги да сме от полза и да отговаряме на нуждите Ви. Знаете къде да ни намерите: www.biznes-catalog.com



Източник: www.entrepreneur.com

четвъртък, 5 май 2016 г.

Нашите тийм лидери - Част 2

Ето че мълчанието ни приключи! Както Ви обещахме, дойде моментът, в който ще Ви представим и другия тийм лидер в Бизнес Информационен Каталог и той е… Тя – Галина Цветанова.


Галя или „G“ (Джи) – както всички я наричаме -  е в екипа на Бизнес Информационен Каталог от 2013 година. Но сега, малко след нейната нова позиция, имаме възможност да надникнем в мислите ѝ и да я поразпитаме как ѝ се отразява тази промяна. Ще разберем как се чувства тя още в самото начало. Но както знаем, Джи е човек пълен с идеи и креативност, така че и за миг не се съмняваме в нейните успехи занапред!

А сега, да видим и тя как приема сегашната си позиция.  

Тийм лидер си от няколко месеца, как ти се отразява това? Как се чувстваш?  

Да, наистина съм само от няколко месеца, а се чувствам сякаш го правя от години, т.е. уверена, спокойна и на мястото си. Отразява ми се повече от добре и то от самото начало, вероятно се дължи на липсата на страх и притеснение, че няма да се справя. Вярвам в това, което правя и че ще се справя, не е ли това рецептата за успех?

Какво се промени за теб след тази стъпка напред? С какво беше по-различно усещането на първия работен ден в Бизнес Информационен Каталог и първия ден като тийм лидер?

Ще се повторя с казаното преди малко, но сякаш пъзелът ми се намести. Когато започнах работа в Бизнес Информационен Каталог, бях в пъти по-малко уверена, че ще се справя, не знаех дали ставам за тази работа, дали ще оправдая гласуваното доверие.
Встъпвайки в длъжност като тийм лидер, знаех какво се очаква от мен, не мога да кажа, че знаех какво да правя, важното е, че имах добър пример за подражание и опит като търговец, което ме караше да вярвам, че нещата нямат друг избор, освен да се получат! Oптимист до последно!

На този етап, в позицията ти на тийм лидер, какво те мотивира най-много?

Създаването на непоклатим екип. Искам хората, с които работя, да познават работата си из основи – продукт, услуга, правила, да са с ясната представа какво искат да постигнат в тази работа и да сe стремят към него. Когато един човек е уверен в себе си и в това, което прави, нищо не може да го бутне. Всеки ден го повтарям. Искам да сме най-добрите и няма да се откажа от тази си цел!

Кое смяташ за основна движеща сила в екипната работа?

Доверието естествено, ако нямаме вяра един на друг, няма как да бъдем ядро. Всеки един от нас трябва да знае, че в дни, в които нещо му липсва и не се чувства цял, има на кого да разчита и да запълни тази празнина. Трябва да сме наясно с качествата на колегите си и всеки да намери своето място в екипа. Tака резултатите ще са повече от удовлетворяващи. Не сме в училище, но когато в работата има ред и последователност, трудно могат да се допуснат и грешки.

А кои са любимите ти начини за мотивация, с които въздействаш на колегите си?

Предвид, че сме 2 екипа (само засега), основното, което мотивира моя екип, е това да сме най-добрите. Кой не иска да е първи? Тъй като все още нямам любими начини за мотивиране, само ще подшушна, че в началото на всеки месец си поставяме цел, по-висока от възложената ни, и се стремим към нея. Няма универсални рецепти за мотивация, затова сме в процес на изучаване на слабите и силните си места.

Както знаем, ти си на тази позиция съвсем отскоро  – кои са най-големите препятствия, къде срещаш най-големи трудности?

Изграждането на доверие, за което говорих, и уважение, но това не става за два дни, изисква доста време и упорство. Аз обаче имам и от двете в излишък (смее се). Когато ти до вчера си им бил просто колега, а от днес ги ръководиш, не може като по програма да ги пренастроиш, трябва усърдна работа и резултати, с които да защитиш позицията си и те да повярват в нея. Ще стане и знам, че ще изгладим неравностите.

След всичко казано, няма как да не те попитаме, какви планове имаш занапредима ли конкретни цели пред теб?

Моята цел е екипът, изграждането на стабилно ядро и....Първи в листата!
До преди няколко месеца дори не знаех, че ще съм на тази позиция толкова скоро, а сега виж - дори планове за екип правя...какви неща ти поднася живота. Не съжалявам ни най-малко за нищо, но още не мога да разбера откъде това спокойствие и увереност след всички тези промени, сбъркана работа (смее се).


Това бяха и отговорите на тийм лидер G! Както винаги - искрена, уверена и щастлива от всичко, което ѝ предоставя животът.
Благодарим на нашите тийм лидери за честните и прями отговори, за хъса им за работа, за увереността и вярата, с която подхождат към всичко! Желаем им много лични и професионални успехи, много късмет и много търпение да постигнат всичко, което са си наумили!