вторник, 29 март 2016 г.

Faceboоk и Instagram и ползите за Вашия бизнес

След като миналата седмица Ви представихме ползите за бизнес от приложенията Foursquare и Trip Advisor, днес ще Ви запознаем с предимствата, които имат Facebook и Instagram за Вашата дейност.

Преди да преминем към подробности около двете социални мрежи, ще Ви припомним последната новост, която се появи в пространството. Тя е свързана с промяна в алгоритъма на Instagram, според който потребителите вече няма да изпускат интересно за тях съдържание. До момента Instagram ни предлагаше поток от информация, който не е съобразен с нашите конкретни интереси, а върви по актуалност на постовете.

Или иначе казано – алгоритъмът напомня на този във Facebook и ще виждаме първо темите, брандовете и обектите, които ни интересуват в Instagram.

Какво представлява накратко Instagram?

Социалната мрежа Instagram е платформа, в която потребителите споделят важни за тях моменти и основен акцент са изображенията. Instagram e oснован през 2010 година и в момента има 400 млн.активни потребители дневно, 40 млрд. споделени снимки, повече от 80 млн. снимки дневно (по данни на Instagram). Няма нужда да Ви убеждаваме, че присъствието там е повече от желателно J

Какви са предимствата на Instagram за бизнес цели?

1. Атрактивно представяне на дейността Ви

В Instagram можете да показвате не само това, което правите като бизнес, но и всичко, свързано с Вашите служители, поводи, дори партньори. Не е нужно да сте бизнес, чиято дейност е благодатна за споделяне на всякакви снимки, като например ресторант, моден бранд или туристическа агенция, за да създадете свои профил там. Визуалното съдържание е навсякъде и съществуват множество добри примери за това как дори ако произвеждате части за самолети, можете да имате милиони последователи, които с нетърпение да очакват следващата доза изображения.

2Видеа в полза на съдържанието

Видеата в Instagram са с продължителност 30 секунди, което ги прави ненатоварващи, лесносмилаеми и достатъчни, за да предадете своето послание ясно и точно.

3Хаштагът – универсален за откриване по ключови думи

Подобно на Twitter, в Instagram потребителите могат да ни откриват много по-лесно благодарение на хаштаг. Той е основен инструмент за общуване и подобряване на опита в мрежата, не само на потребителите, но и на маркетолозите.

4Показване на персонално отношение към потребителите

Instagram е чудесен начин да покажем човешката страна на бизнеса ни, както вече споменахме – служители, тиймбилдинги, специални поводи, придобивки и емоции! Instagram може да се превърне в наш верен съюзник за информиране на аудиторията ни и насърчаването ѝ за обратна връзка! Така винаги ще сме полезни и адекватни спрямо желанията на потребителите.

5. Комбиниране с различни приложения и реклами

Към Instagram са създадени различни приложения, които помагат за работата ни в тази платформа – от видео и фотоколажи до приложения за продажби и настройване на автоматично публикуване. Такива например са Boomerang, Layout, Shopseen и др.

Както навсякъде другаде, в Instagram също можем да публикуваме свои спонсорирани постове, а именно – реклами. Преди да пристъпим към тях, е необходимо да определим точната си аудитория, да подберем внимателно изображенията си или да направим висококачествени снимки, да съставим атрактивен рекламен текст и разбира се, да мислим винаги за потребителите си и техните интереси.

И като заговорихме за промяната в алгоритъма на Instagram, който прилича на този на Facebook, нека „разнищим” малко и присъствието във Facebook.

Какво представлява накратко Facebook?


Сигурни сме, че сте запознати с тази социална мрежа, а вероятно някои от Вас дори администрират фен страници. Но все пак – Facebook има над 1,59 млрд. активни потребители месечно и там можете не само да се свързвате със свои познати, независимо къде се намират, но и да изградите имидж, популярност и контакт със совите потребители, ако сте бизнес. И тук можете да покажете своята идентичност, да рекламирате и да предлагате най-различни продукти и услуги.

Какви са предимствата на Facebook за бизнес цели?

1. Помага ни да продаваме онлайн

Facebook е мощен и ефективен маркетингов инструмент за увеличаване на продажбите за нашия онлайн бизнес. Facebook ни помага лесно да се достигнем до хората, които имат значение за бизнеса ни и да проследим резултатите от рекламата ни на различните  устройства.

2. Увеличаване на продажбите локално

Много от бизнесите предлагат услуги само локално – ресторанти, хотели, магазини и др. Чрез Facebook можем да стимулираме продажбите чрез достигане на хора, интересуващи се от бизнеса ни точно там, където се намират.

3Повишаване на вниманието към бранда ни

Повече от 1,59 млрд. души използват Facebook, за да се свържат с това, което има значение за тях, а 64% от тях посещават Facebook всеки ден. Релевантните и интересни снимки, видеоклиповете и ангажиращите постове са нашият основен посланик! Чрез фен страницата ни изграждаме не само популярност, но и доверие в нашите потребители.

4. Основен информационен канал, ако все още нямаме сайт

В днешно време задължителен атрибут е уебсайтът, но ако сме стартиращ бизнес и поради някаква причина все още нямаме собствен такъв, можем да използваме страницата си във Facebook като основен информационен източник за своите потребители. Възможностите на социалната мрежа са неограничени – постове, снимки, видеа, информация за дейността ни, както и всички други подробности могат да бъдат упоменати там.

5Ефективно рекламиране

Както споменахме вече, във Facebook имаме възможност да рекламираме съобразно нашите цели и да достигаме до правилната аудитория. Можем да рекламираме страницата си, точно определена публикация, събитие, локален бизнес. Анализите на социалната мрежа ни дават възможност да подберем потребителите си и по интереси. Разбира се, наша задача остават атрактивната визия и релевантен текст, така че да сме максимално полезни и предпочитани.

Ако имаме профили в тези два канала, ще постигаме по-лесно и бизнес целите си. Каква по-добра комбинация от информираност и удовлетворяване на интереса на потребителите ни! Не казваме, че това е достатъчно, защото качественото изграждане на тези социални мрежи изисква време, усилия и планиране, но за това винаги можете да ни потърсите за помощ!



Можете да ни откриете в уебсайта ни, както и във Facebook. Добре дошли!



Няма коментари:

Публикуване на коментар