вторник, 20 октомври 2015 г.

Работен съвет: 3 стъпки, които ще ни помогнат в борбата с отлагането на задачи

Случвало ли Ви се е да имате толкова много работа, че да не можете да се обърнете (образно казано)? Случвало ли Ви се е да си казвате как утре ще свършите „това”, „това” и „това” и така и да не го правите? Ако някой отговори с „не” и на двата въпроса, бихме искали да го поздравим! Ситуациите не винаги са свързани, но в повечето случаи, между тях стои един термин, който се нарича „прокрастиниране”. Това всъщност е прословутото отлагане и колкото и концентрирани и организирани да сме, поне веднъж ни се е случвало да го „осиновим”.


Отлагането е съвсем нормално, защото сме устроени така, че да избягваме неприятни за нас дейности. И все пак, работата трябва да бъде свършена, защо да я оставяме встрани за по-късно? Ако прокрастинирането е навик, определено е необходимо да бъде изкоренен възможно най-скоро.
Точно защото ценим не само своето собствено, но и времето на клиентите ни, ще дадем три дребни на пръв поглед стъпки, които прилагайки за всяка своя дейност, ще ни донесат по-добри резултати.

Стъпка 1

Разделяне работата на малки части.
Имате огромен и много важен проект, а още по-лошото е, че имате краен срок. Как да се справите? Просто отделете време за планиране – разбийте работата на малки части, направете структура, създайте от големия проект множество малки. Още по-ефективно е разпределяне на задачите по часове, с почивки, за да можете да постигнете ритъм и нещата да се случват плавно.

Стъпка 2

Започнете с най-приятната задача.
Оказва се, че най-трудното за стартирането на дадена работна дейност е самият старт. Да, точно така! Да започнем сега веднага, без да отлагаме, често е предизвикателство. Най-добрият начин за поставяне на начало е избирането на най-приятното за нас. Обяснението се свързва с отделянето на допамин – хормонът на зависимостите, или онзи, който „събужда” тръпката в хората. Когато извършваме приятни за нас дейности, се чувстваме щастливи, а това ни зарежда и ни прави по-продуктивни.

Стъпка 3

Концентриране и елиминиране на разсейващите фактори.
Facebook, Viber, звукът от хладилника, някоя хубава песен или каквото друго Ви дойде наум, са фактори, които действат разсейващо и могат да се окажат коварни. За да сте ефективни и да не отлагате, трябва да елиминирате дразнителите, или поне да ги сведете до минимум. Изключете звука на телефона си, спрете да влизате в социалните мрежи или да сърфирате из интернет, като за последното умни хора дори са разработили софтуер, който да не Ви позволява достъп до интернет определен брой часове.
Отлагането може да бъде преборено. Сигурни сме, че зад него се крият определени причини, но колкото по-бързо се справим с това, толкова по-успешни ще сме като професионалисти.

Пожелаваме Ви да не отлагате успеха си, а ако имате нужда от онлайн позициониране, да се обърнете към нас!




Няма коментари:

Публикуване на коментар