„Продай ми тази химикалка.“ – сигурно и Вие си спомняте репликата
от култовия филм „Вълкът от Уолстриийт“. Филм, който показа докъде може да
стигне човекът в стремежа си да печели и влиянието, което парите оказват на
поведението. И все пак този филм остава филмът за умението да продаваме.
Продажбите вълнуват хората отдавна и в търсене на успех можем
да попаднем на тонове информация. Има ли формула обаче и защо някои са така
изкусни продавачи, а други – не. Истината е, че ние продаваме всекидневно и
това сигурно не е нещо ново, което чувате. Продаваме продуктите си, идеите си,
продаваме себе си, когато отидем на интервю. Продажбата не е изкуство, тя е
съвсем естествена част от нашето ежедневие и когато говорим за успех, по-скоро
трябва да разбираме развиване на собственото си виждане за продажбата.
Имало златни правила в продажбите, казват. Да, със сигурност
е така. Но първото най-важно, е увереността в нас самите, увереността в това, че
сме и можем. Следването и позоваването на съветите на гурута в продажбите може
да ни донесе успехи, но не трябва да забравяме, че нещата не се случват по
калъп, а са строго специфични.
И все пак има няколко полезни съвета, които бихме могли да
следваме, когато желаем да постигнем целите си. Така например, Брайън Трейси
казва, че успехът се дължи на това да
постъпваме с клиентите, така както бихме искали търговец да постъпва с нас,
когато ни продава. Или иначе казано, да се опитаме да проявим емпатия и да
се поставим в „обувките“ на другите. Полезен съвет, защото това упражнение би
ни дало другата гледна точка. Питайки се „Аз как бих се почувствал, ако...“ би
ни предпазило от грешки.
Влияние на продажбите оказват и въпросите, които задаваме.
Добре подбраните такива могат да ни помогнат да преценим купувача и да го
опознаем. Въпросите трябва да карат отсрещната страна да се замисли, преди да
отговори. Затова тук следва първо да
слушаме, а след това да продаваме.
Продажбата се осъществява успешно, тогава когато покажем на
клиента, че ние решаваме негов проблем. Ако се стремим да бъдем полезни, а не
просто да спечелим пари, хората, на които продаваме не само ще бъдат доволни,
но и ще продължат да търсят услугите ни. Основно послание на търговеца трябва
да бъде „Ценя Ви и желая да Ви помогна“.
На последно място, но не и по важност, е добавената стойност, която носим на клиентите си. Прекрасно, ако
изпълним обещаното, но още по-прекрасно би било, ако надхвърлим очакванията на
купуващите, ако им покажем, че желаем да ги задържим и се стремим да сме
перфектни. Няма по-добър инструмент от този, да накараш другия да се почувства
значим и специален.
Всичко изброено е само малка част от магията на продажбите.
Овладявайки ги, ще постигаме целите си много по-лесно. Както вече споменахме,
точна формула едва ли съществува, но напредъкът идва от нас самите, от опитите,
които правим, от грешките, от които се учим и от желанието да се усъвършенстваме.
Е, успях ли да Ви продам позитивната нагласа, че всички можем?
Ако пък имате нужда от професионално обслужване и онлайн присъствие, с
удоволствие ще Ви помогнем!
Можете да ни откриете на сайта ни или във facebook.
Можете да ни откриете на сайта ни или във facebook.
Няма коментари:
Публикуване на коментар