понеделник, 16 ноември 2015 г.

Къде е тайната на успеха при продажбите?

„Продай ми тази химикалка.“ – сигурно и Вие си спомняте репликата от култовия филм „Вълкът от Уолстриийт“. Филм, който показа докъде може да стигне човекът в стремежа си да печели и влиянието, което парите оказват на поведението. И все пак този филм остава филмът за умението да продаваме.


Продажбите вълнуват хората отдавна и в търсене на успех можем да попаднем на тонове информация. Има ли формула обаче и защо някои са така изкусни продавачи, а други – не. Истината е, че ние продаваме всекидневно и това сигурно не е нещо ново, което чувате. Продаваме продуктите си, идеите си, продаваме себе си, когато отидем на интервю. Продажбата не е изкуство, тя е съвсем естествена част от нашето ежедневие и когато говорим за успех, по-скоро трябва да разбираме развиване на собственото си виждане за продажбата.

Имало златни правила в продажбите, казват. Да, със сигурност е така. Но първото най-важно, е увереността в нас самите, увереността в това, че сме и можем. Следването и позоваването на съветите на гурута в продажбите може да ни донесе успехи, но не трябва да забравяме, че нещата не се случват по калъп, а са строго специфични.

И все пак има няколко полезни съвета, които бихме могли да следваме, когато желаем да постигнем целите си. Така например, Брайън Трейси казва, че успехът се дължи на това да постъпваме с клиентите, така както бихме искали търговец да постъпва с нас, когато ни продава. Или иначе казано, да се опитаме да проявим емпатия и да се поставим в „обувките“ на другите. Полезен съвет, защото това упражнение би ни дало другата гледна точка. Питайки се „Аз как бих се почувствал, ако...“ би ни предпазило от грешки.

Влияние на продажбите оказват и въпросите, които задаваме. Добре подбраните такива могат да ни помогнат да преценим купувача и да го опознаем. Въпросите трябва да карат отсрещната страна да се замисли, преди да отговори. Затова тук следва първо да слушаме, а след това да продаваме.


Продажбата се осъществява успешно, тогава когато покажем на клиента, че ние решаваме негов проблем. Ако се стремим да бъдем полезни, а не просто да спечелим пари, хората, на които продаваме не само ще бъдат доволни, но и ще продължат да търсят услугите ни. Основно послание на търговеца трябва да бъде „Ценя Ви и желая да Ви помогна“.

На последно място, но не и по важност, е добавената стойност, която носим на клиентите си. Прекрасно, ако изпълним обещаното, но още по-прекрасно би било, ако надхвърлим очакванията на купуващите, ако им покажем, че желаем да ги задържим и се стремим да сме перфектни. Няма по-добър инструмент от този, да накараш другия да се почувства значим и специален.

Всичко изброено е само малка част от магията на продажбите. Овладявайки ги, ще постигаме целите си много по-лесно. Както вече споменахме, точна формула едва ли съществува, но напредъкът идва от нас самите, от опитите, които правим, от грешките, от които се учим и от желанието да се усъвършенстваме.

Е, успях ли да Ви продам позитивната нагласа, че всички можем? Ако пък имате нужда от професионално обслужване и онлайн присъствие, с удоволствие ще Ви помогнем! 

Можете да ни откриете на сайта ни или във facebook

   

Няма коментари:

Публикуване на коментар