сряда, 25 май 2016 г.

3 начина как да използвате психологията в социалните си канали

Ежедневната употреба на интернет и количеството информация, което получаваме непрекъснато, налагат успешно управление на социалните ни канали. Препоръчително е бизнесът ни да присъства във Фейсбук, а спрямо бранша, в който се развива  - и в други социални мрежи.

Необходимо е да ангажираме аудиторията си, да я информираме качествено, да я караме да се чувства специална. Всичко това ни помага да изградим по-емоционална връзка с нея. А за да се случи това, трябва да имаме и психологически познания – всички сме човешки същества и се водим от почти еднакви желания и потребности.

Ще Ви дадем три психологически трика, които да изпробвате и приложите.

1.    Подарете нещо, за да стимулирате диалог

Когато дадем нещо, което е ценно за хората, те обикновено се чувстват задължени да върнат услугата. Това може да се използва и в социалните мрежи – можем да предложим малък подарък, намаление, безплатен пробен период и каквото роди фантазията ни. Каквото и да Ви хрумне, опитайте се да отговорите на въпроса: „Каква е ползата за мен.”

Така например от своята Фейсбук страница, испанският футболен клуб Реал Мадрид наскоро предложи безплатни шорти с покупката на детска тениска от официалния им магазин. Само след час постът получава 16 хил. реакции и 63 споделяния. Впечатляващо! Въпреки че страницата на отбора не страда от липса на ангажираност на феновете си, един такъв жест никога не е излишен, напротив – носи допълнителен успех.

За да използвате реципрочната тактика във Вашите социални мрежи, погледнете отблизо аудиторията си и се опитайте да разберете по-добре това, което Ви казва, за да знаете какво да очаквате. 

Анализирайте и вижте какво би накарало последователите Ви да се ангажират със съдържанието Ви и им предложете нещо, което биха споделили с приятелите си. 


Предложете нещо, което ще е ценно, за да са склонни да оставят коментар, отговор на въпрос, споделяне в замяна. Например можете да дадете 5% отстъпка или безплатно изпробване на продукт на всеки, който сподели публикацията или остави коментар.

2.    Използвайте емоционална нотка в посланията си, за да създадете автентични връзки

Свързването с Вашата аудитория е един от основните начини за увеличаване на тяхната ангажираност в социалните мрежи. Задействането на емоции при прочитане на посланията Ви, се случват, тогава когато потребителите се чувстват свързани и близки с Вас.

За да се създаде емоционална връзка, е необходимо да започнете да взаимодействате по смислен за последователите Ви начин. Един успешен и изпитан метод за това е предизвикването на смях. Смехът разтоварва, смехът ни кара да се чувстваме по-заредени в напрегнатото си ежедневие. А и потребителите използват социалните мрежи за разтуха и забавните послания ще Ви спечелят точки пред конкурентите Ви.


За да разберете какъв тип хумор допада на аудиторията Ви, пуснете няколко различни поста и вижте кой от тях харесват най-много. Не забравяйте, че не всеки харесва сарказъм или сатира. Все пак искате да развеселите феновете си, а не да ги обидите. Ако имате възможност, пуснете хумористичното си послание първо до екипа си, те могат да дадат обратна връзка.

3.    Партнирайте с известни личности или обичани блогъри

Доверието е важен фактор за създаване на ангажираност и влияние. Може да постигнете това, ако известна личност е Ваш посланик или обичан блогър препоръча услугата или продукта Ви. Подберете тези хора спрямо аудиторията си, а след това изградете взаимоотношение с Вашите посланици. Само така ще успеете да впечатлите феновете си и да спечелите доверието им.


                                                                                                  
Тези три стъпки са кратки, но достатъчно полезни. Процесът по следването им и резултатът не са бързи, но ако сте постоянни и анализирате случващото се, сигурни сме, че ще успеете. И ние можем да Ви помогнем за онлайн присъствието Ви ТУК.


Няма коментари:

Публикуване на коментар